Text-Ads

Pages

Bounce with ME

Wednesday, July 14, 2010

KK2 Blok 0.33.03


Assalamualaikum.....
n salam 1 Malaysia.....

ari ni genap la 4 hari aku tinggal d UMP.....
mcm biase,byk lecture n lab x berjln lg mnggu ni....
mcm2 kerenah aku jmpe kt sni,xsmpai smnggu da mcm2 aku dgr komplain...

Hari sbtu dtg antr brg jea,
smpai jea d smbut roomate bru tpi kwn lme(nazziman)..1 kelas,1rumah 1 bilik n 1 matlamt...hahaa....
bsuh blik agenda pertama tpi ape kn daya...man sorg jea yg bsuh aku trpkse blik rumh smula coz ade urusan yg blom selesai....
keesokknnye aku blik smule n tgk blik d ssun rpi..terime ksih MAN!!..jgn lupe gntung bju aku skli....hahaahhahaa...

Skang Rumah aku KK2 Blok O.33.03...
dlm rumah ni ade 8 orng..7 budak fakulti aku n 1 budak FKEE...
Aku,man,aiman,epul,hapis,blackcat n wan..kmi tggal bersame-sme...
jom lepak umah kmi rmai2...ber PES la kite smue....hahahahaa.....

ni aku nk cter pasal komplain yg aku dgr....
ade la group ni asyik komplain jea Kolej Kediaman jauh...
penat nk g kuliah.....
sugguh plik aku d buatnye...
ni la mnusia...xpernh bersyukur dgn ape yg kite peroleh ari ini.....
Pernah x kite fikir ape perasaan mber2 kite yg x dpt asrama pun...
terpaksa menumpang dlm bahasa kasar merempat d blik2 kwn2....????
sekadar berjln kaki hanya melintasi 10 meter lebar jln d anggap penat n jauh???
aku bkn nk kutuk atau nk kate tpi just nk ingatkn kwn2 ku sklian...kesusahan ini hanya lah sementara...klu nk senang d mse hadapn nnti....
so,fikir2kn la.....

Bersyukurlah ngan ape yg kite ade skrng,jgn mmbangding2kn dgn org lain....
setiap manusia d uju Oleh Allah dgn Ujian yg berbeza-beza mengikut kemampuan HambaNYA...

Sabarlah menempuhi segala cabaran n dugaan hidup ini kerana org yg sabar tinggi darjatnya dsisi yg MAHA ESA....

renung2kn lah shbat2 ku kte2 ku ini...
agar drimu x mudah goyah dugaan dunia...
sekian...
wassalam......................

0 comments:

Post a Comment